یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳ |۲۵ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 29, 2024
صفایی بوشهری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: شهادت سید حسن نصرالله به آتشفشانی برای مرگ رژیم اشغالگر قدس تبدیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر شامگاه شنبه در اجتماع مردم استان بوشهر علیه رژیم صهیونیستی و شهادت دبیرکل حزب الله لبنان اظهار داشت: در یک حرکت تعیین کننده و سرنوشت ساز، فراز و نشیب‌های بسیاری رخ خواهد داد؛ گاهی پیروزی، گاهی رویش‌ها و گاهی شهادت. اما چون مسیر، مسیر حق است، تمامی این حوادث به سمت پیروزی جبهه ان الذین قالو ربنا الله ثم استقامو خواهد رفت.

امام جمعه بوشهر افزود: کسانی که می‌گویند اراده کرده‌ایم که بر مبنای داده‌ها به هدایت‌های الهی زندگی کنیم، چه شخصی چه اجتماعی، چه نظام حکمرانی و چه عرصه‌های مختلف زندگی. در این راه، استقامت می‌کنند. فشارهای مختلف بر آنان وارد می‌شود، فشارهای سیاسی، فشارهای امنیتی، فشارهای فرهنگی و فشارهای اقتصادی. شهادت‌ها را می‌بینند و ترورها را تجربه می‌کنند، ولی همچنان در این راه استقامت می‌ورزند و از آن جدا نمی‌شوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: بنابراین، حرکت‌های تاریخی که بر مدار حق طراحی شده و به پیش رانده می‌شود، فشارهای مختلف جبهه ضد دین و ضد بشری را تجربه خواهد کرد. مهم استقامت در این راه است و بعد از استقامت، پیروزی نهایی است.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری ابراز داشت: تولد نامشروع رژیم صهیونیستی توسط انگلیس و بعد از آن حمایت‌های آمریکا و کشورهای استعمارگر اروپایی مانند فرانسه و آلمان، و متأسفانه سکوت مجامع حقوق بشری که اساساً برای توجیه جنایات کشورهای استعماری تأسیس شده‌اند. اسرائیل جنایات خود را از همان روز اول آغاز کرد، جنایاتی چون صبرا و شتیلا در مناطق مختلف فلسطین صورت گرفت که تاریخ بشر به خود ندیده. این روند ادامه یافت تا اینکه این شعار به گوش‌ها رسید: "ما تنها فلسطین را نمی‌خواهیم، از نیل تا فرات، جغرافیای حکومت اولیه ماست".

وی بیان داشت: تمام کشورهایی که بین دو رود(بین النهرین) قرار دارند، به نوعی در زمره سرزمین بین‌النهرین محسوب می‌شوند. دشمنان به دنبال گام‌های بعدی برای تسلط بر مراکز سیاسی جهان و چپاول ثروت‌ها هستند و برای این کار، طرح‌های مختلف جهانی طراحی شده است. این طرح‌ها شامل گسترش ابتذال، انحراف، بد اخلاقی و از بین بردن کرامت انسانی است. آنها اعتقاد دارند که تبعیض نژادی وجود دارد و صهیونیسم را نژاد برتر در تاریخ بشر و جهان می‌دانند و به تمام مردم دیگر جهان قائل به نفی نسل خود می‌باشند.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری بیان کرد: آن‌ها بر این باورند که همه جهان باید به نوعی در خدمت صهیونیسم قرار گیرند و یک سامانه‌ای برای تولید ثروت برای صهیونیست‌ها ایجاد کنند. به همین خاطر، هنر و فرهنگ را به ابتذال کشیده و ادبیات را نیز در سطح جهانی تحت تأثیر قرار داده‌اند و توانسته‌اند افکار عمومی را مصادره کنند تا مردم از هویت دینی و ملی خود دست بردارند و تابع جریانات صهیونیستی شوند. این مفاهیم در پروتکل‌های مختلف ذکر شده است و شروع حرکت آنها که از فلسطین آغاز گردید را به این شکل توصیف می‌کنند که می‌خواهند از طریق لبنان ادامه بدهند و به فرات برسند و حتی فراتر از فرات را نیز اندیشه کنند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بیان داشت: با اینکه آنها در جنگ ۶ ‌روزه بر کل ارتش اعراب پیروز شده بودند، محور مقاومت و پیشانی آن، حزب‌الله لبنان طلوع کرد و آنها را در مرزهای فلسطین اشغالی متوقف ساخت. همچنین، در درون فلسطین اشغالی، حماس متولد شد و شرایطی را فراهم کرد که رژیم اشغالگر قدس، این رژیم صهیونیستی، مرگ محتوم خود را به چشم دید. اما آمریکا و کشورهای استعمارگر، با مشاهده این شرایط، فهمیدند که اگر این رژیم منحوس و نامشروع از بین برود، تمام منافع آمریکا و این کشورها نیز به خطر می‌افتد و به همین خاطر، به حمایت از آن پرداختند. جنایتکارانی که حقوق بشر را زیر پا گذاشته و به قتل و کشتار پرداختند، در مجلس خودشان برای سخنرانی در سازمان ملل وقت گذاشتند.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: پس از این جریانات، شاهد حرکت‌های تروریستی آنها بودیم که به جنایت‌های اخیر منجر شد. سید حسن نصرالله، شهید بزرگوار، به مدت ۳۰ سال دبیر کلی حزب‌الله لبنان و رهبر محور مقاومت بود و اقدامات بزرگی برای شکست اسرائیل و تقویت محور مقاومت انجام داد. این شخصیت کم‌نظیر در شرایط سخت زندگی، بزرگ‌ترین خدمات را در سازماندهی و هماهنگی‌های لازم میان ارکان محور مقاومت در عراق، سوریه، لبنان و یمن ارائه کرد.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری اضافه کرد: سید حسن نصرالله، شخصیتی عالم و تحصیل‌کرده در نجف و از ارادتمندان حضرت امام خمینی (ره)، نماینده ایشان در امور حسبه در لبنان بود. او با توان بالای مدیریت نظامی و سیاسی و قدرت فرماندهی، نماد ولایت‌مداری نسبت به حضرت امام و مقام معظم رهبری بود. با پایداری و ایستادگی در مقابل هجمه‌های مختلف نظامی و سیاسی که از داخل و خارج لبنان به او وارد می‌شد، به نماد اسلام ناب محمدی (ص) تبدیل گشت. شخصیتی که در تاریخ معاصر کم‌نظیر است؛ او به‌عنوان مالک اشتر جبهه مقاومت در جهان معاصر شناخته می‌شد. همان‌طور که مالک اشتر برای جبهه علوی در برابر جبهه اموی یک رکن قوی و اساسی بود، شهید سید حسن نصرالله نیز برای جبهه مقاومت به همین شکل عمل کرد.

امام جمعه بوشهر گفت: یکی از کارهای بزرگ او این بود که ساختاری مدیریت حزب‌الله را به‌گونه‌ای بنا نهاد که هرگز در برابر چالش‌ها و سختی‌ها شکست نخورد و به‌عکس، قوی‌تر شد. با وجود شهادت دبیرکل‌هایی مثل سید عباس موسوی، او حزب‌الله را به‌گونه‌ای قوام بخشید که با شهادتش، نه تنها راهش ادامه دارد، بلکه این شعله فروزان مقاومت، به آتشفشانی برای مرگ رژیم اشغالگر قدس تبدیل می‌شود. با شهادت او، تمام مسلمانان و آزادگان جهان باید بدانند که حمایت‌های آمریکا و دیگر حامیان این رژیم صهیونیستی آغشته به خون شهدای لبنان است. سرکرده‌های تروریسم بین‌الملل باید مورد محاکمه قرار گیرند تا تاریخ آن‌ها را به یاد داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر ابراز داشت: اگر سازمان‌های حقوق بشری به وظایف خود عمل نکنند، مردم مسلمان محور مقاومت با رهبری مقام معظم رهبری، درسی بزرگ به صهیونیسم بین‌الملل خواهند داد. شهادت سید حسن نصرالله هرگز به معنای پیروزی برای آن‌ها نیست؛ بلکه آن‌ها را به مرگ خود نزدیک‌تر می‌کند.این عزیزان ثارالله هستند، همان‌طور که خداوند انتقام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را از قاتلینش خواهد گرفت، به زودی شاهد تحقق این وعده خواهیم بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha